iELKEN COMPENSATION PLAN EXPLAINED!

SYARIKAT MULTI LEVEL MARKETING ELKEN NO 1 DI MALAYSIA

PERCUMA 'FITTING' HUBUNGI KAMI:

SELAMAT MEMBELI-BELAH

Saturday, July 2, 2016

Tak Nak Tak Apa




Dalam pengalaman berkongsi dan bertemu orang, ada macam-macam karenahnya. Ada yang menjemputnya datang rumah dengan senang hati, ada yang bila sudah buat temujanji batal tiba-tiba, ada juga yang ghairah mahu dengar peluang, dan seribu macam lagi.

Apa pun tidak pernah mengecewakan kami. Kami bukan mahu beri 'BERUANG' tetapi kami mahu sama-sama beri 'PELUANG DAN BER WANG'.

Itu lumrah, kita datang niat untuk berkongsi dan membantu, mana tahu ada yang sakit, ada yang perlukan bantuan dan peluang. Kami ceritakan kebaikan produk dan peluang. Kami ikut sistem yang diajar. Kami bergerak dengan sistem yang diajar.

Dugaan dan ujian yang berlaku kepada kekasih hati saya lagi hebat. Mulut orang bukan senang nak tutup. Hari ini baru tahu siapa kawan siapa yang macam tak nak kawan. Nak jauh-jauhkan diri...Mengapa?

Sabarlah sayang! Itu yang saya mampu berikan kata-kata untuknya. Saya teringat dengan kata-kata yang saya tuliskan di muka buku beberapa bulan yang lalu.

"Hari ini, kalau kita mahu ubah hidup kita. Kita kena yakin pada diri sendiri dan sentiasa berfikiran positif. Lakukan apa sahaja selagi ianya memberi manfaat untuk mengubah kehidupan kita.

Usah dikesah apa orang lain kata. Kita buat pun orang kata, tak buat pun orang kata kita. Baik kita berbuat sesuatu untuk diri sendiri, keluarga, agama, bangsa, dan masyarakat..."

Orang tolak, orang tidak mahu takkan nak paksakan. Malah ada siang-siang lagi sudah beritahu...

"kalau nak cerita pasal produk...syarikat Elken...tak apa...belum bersedia".

Sampai begitu sekali.

Biasalah, kita berhubung dengan manusia bukan berhubung dengan makhluk asing...kann.'

Senyum...sabar...cuba lagi!. Ada yang dulu bila kita nak datang rumah senang sahaja , sekarang susah. Mereka seolah anggap macam kita ini mahu jual barang.

Alahai..tetamu datang membawa rahmat sudah dilupakan. Tak payahlah saya petik ayat quran atau hadis. Saya yakin sebagai muslim masing-masing reti dan faham dalil-dalil tersebut.

Apakah kami lemah? Tidak sama sekali...selagi kami kuat, selagi kami mahu...InsyAllah kami akan laksanakan. Kami pun takut jika kami tak kuat dan tidak sabar dalam mengharungi bisnes MLM ini.

Kami hanya minta kepada Allah SWT. Kami yakin hanya meletakkan pergantungan kepada-NYA kami akan kuat dan akan dapat. Kejayaan itu jalannya bukan mudah tapi kami yakin akan manis akhirnya.


AAMIIN YA RABB!


JAYAKAN ANDA JAYAKAN BANGSA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JAM N.O.A ELKEN NO 1